Wij zijn op zoek naar een Financieel beleidsadviseur Sociaal Domein voor 32-36 uur per week.

Urk vooruit

Urkers willen vooruit. Als dat niet meer lukt op de oude en vertrouwde manier, bedenken zij iets nieuws. Innoveren. Vallen en weer opstaan. Zo gaat het door de eeuwen heen. 

Stilstaan is geen optie. Urk groeit en ontwikkelt mooie woonwijken, moderne bedrijventerreinen en investeert volop in haar jongeren. Als je houdt van aanpakken dan is werken op Urk een prachtige uitdaging!

Wat ga je doen?

Het Sociaal Domein van de gemeente Urk is met een budget van € 24 miljoen veel omvattend. Om daarbinnen zo goed mogelijk te kunnen sturen heeft de gemeente Urk er voor gekozen om een strategisch financieel adviseur hiërarchisch binnen het team Sociaal Domein te plaatsen. Het is onze overtuiging dat het de advisering en sturing ten goede komt als je onderdeel bent van het team. Voor de beheersing van de financiële huishouding binnen het Sociaal Domein moet je weten wat inhoudelijk speelt. 

Je adviseert het college van Burgemeester en Wethouders, de wethouder en collega beleidsadviseurs over strategische en financiële onderwerpen. Je signaleert knelpunten op het gebied van de (financiële) processen binnen het Sociaal Domein en je initieert, je coördineert en voert verbetervoorstellen uit. Daarmee sta je de leidinggevende ter zijde.

Je bent verantwoordelijk voor onderdelen van de producten van de P&C-cyclus, waaronder begroting, jaarrekening en de tussenrapportage. 

Je verzamelt, analyseert en monitort diverse data. Vanuit die taak ben je ook verantwoordelijk voor het subsidiebeleid. Je participeert daarnaast in diverse regionale werkgroepen met betrekking tot het Sociaal Domein waarin het regionale financiële beleid, de kaders voor de zorginkoop en de verantwoording en afrekening van zorg wordt vormgegeven. 

Tot slot kun je ingezet worden voor andere projecten binnen het Sociaal Domein. We zijn bezig met de doorontwikkeling van de teams en dat krijgt het komend jaar nog verder vorm. Jij sluit hierbij aan.

Wat bieden wij?

Vind je een plezierige en uitdagende werkomgeving belangrijk? Wil je een goede balans tussen werk en privé? Dan zit je bij de gemeente Urk goed. Er is ruimte om thuis te werken en je uren flexibel in te vullen. Je werkt in een klein team met 14 collega’s, waarin hard werken en gezelligheid hand in hand gaan. Dat is Urk ten voeten uit. Onze organisatie biedt jou: 

  • Een functie met impact op hbo-niveau bij een groeiende gemeente;
  • Alle ruimte om je persoonlijk verder te ontwikkelen;
  • Een salaris van maximaal € 5.997 bruto per maand (schaal 11);
  • Individueel keuzebudget 17,05%, flexibel in te zetten;
  • Een laptop, smartphone en thuiswerkplek;
  • Vergoeding woon-werkverkeer €0,23 per km.

Wie ben je en wat heb je in huis?

Jij bent een verbinder die anderen weet te overtuigen. Je kunt domein-overstijgend werken en hebt oog voor de verschillende belangen. Je communiceert helder en duidelijk en kunt goed schakelen in verschillende omgevingen en tussen verschillende niveaus. Je hebt gevoel voor maatschappelijke en bestuurlijke verhoudingen, je denkt mee over alternatieven en scenario’s en bent resultaatgericht. Je bent kwaliteitsgericht en denkt mee over verbetering van financiële processen. Je bent ambitieus en gericht op ontwikkeling en professionalisering van jezelf en collega’s.

Je hebt een afgeronde opleiding op hbo-bachelor niveau, of haalt je kennis uit je ruime ervaring in een soortgelijke financiële functie. Ook ben je op de hoogte van alle relevante wet- en regelgeving. Je bent in staat om te anticiperen op relevante (juridische) ontwikkelingen en de impact hiervan. Daarnaast weet je deze te analyseren en te vertalen naar beleid. 

Wanneer deze ervaring ontbreekt zien we graag in je sollicitatie terug waarom jij toch geschikt zou zijn voor deze functie.

Wij willen graag kennis met jou maken!

Stuur je cv en motivatie naar sollicitaties@urk.nl. Reageren kan tot en met 30 april 2024.  Wil je eerst de sfeer bij ons proeven? Mail of bel dan voor het maken van een koffie afspraak.

Wil je meer informatie?

Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Lamia Taihan, HR-adviseur. Vragen over de inhoud van de functie kun je stellen aan Andries Brands, Strategisch Beleidsadviseur, Sociaal Domein. 

Ze zijn te bereiken via telefoonnummer: 0527-689868 of per mail  sollicitaties@urk.nl

Een VOG maakt onderdeel uit van de procedure. Bij indiensttreding word je beëdigd.
Al onze vacatures staan voor iedereen open. Gemeente Urk staat voor diversiteit en wil een inclusieve organisatie zijn. We geloven dat diversiteit laat groeien. Help jij mee de gemeente Urk groeien? We ontmoeten je graag!
Team sociaal domein