Technisch Medewerker Gebouwenbeheer

Ben jij een technische professional met hart voor de publieke zaak? Krijg jij energie van het beheren en verduurzamen van gemeentelijk vastgoed? En weet jij planmatig onderhoud te vertalen naar toekomstbestendige oplossingen voor onze gebouwen? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Bij de gemeente Urk zoeken we een Technisch Medewerker Gebouwenbeheer die samen met collega’s werkt aan een veilige, duurzame en goed onderhouden leefomgeving.

  • Sluitingsdatum: 14 november 2025
  • 36 uur per week
  • Max. €4.998 bruto per maand bij 36 uur

Solliciteer

Draag jij bij aan een toekomstgerichte, betrouwbare en krachtige organisatie?

Urk groeit

De gemeente Urk is volop in ontwikkeling. Met een jonge en groeiende bevolking, een ondernemende mentaliteit en een sterk saamhorigheidsgevoel staat Urk voor grote maatschappelijke en organisatorische opgaven. In deze dynamiek bouwen wij aan een toekomstbestendige en wendbare gemeentelijke organisatie. Daarom zoeken wij een gedreven en deskundige technisch medewerker gebouwenbeheer die zorgt voor de instandhouding en verduurzaming van onze vastgoedportefeuille.

Wat ga je doen?

Als Technisch medewerker gebouwenbeheer geef je, samen met je collega’s, zelfstandig uitvoering aan het planmatig onderhoud van alle gemeentelijke gebouwen en gronden. Jij zorgt ervoor dat al het gemeentelijk bezit technisch en functioneel in stand blijft en verbeterd wordt waar dat kan. Hiervoor stel je jaarlijks bestedingsplannen op en ben je verantwoordelijk voor tijdige uitvoering binnen de daarvoor gestelde financiële kaders. Daarnaast ben je, samen met je collega's, verantwoordelijk voor het organiseren van het dagelijks technisch beheer van onze gebouwen en installaties (waaronder klimaat en elektra), waarbij je ervoor zorgt dat deze veilig en betrouwbaar functioneren.

Je maakt keuzes die positief bijdragen aan het imago en de kwaliteit van de gemeente Urk. Kenmerkend zijn hoge investeringen, maatschappelijke zichtbaarheid en politieke gevoeligheid.

Een overzicht van je belangrijkste taken:

  • Uitvoering geven aan het planmatig onderhoud van de gemeentelijke vastgoedportefeuille;
  • Aansturen van projectleiders in het veld voor de uitvoering van onderhoud, keuringen en storingsopvolging;
  • Opstellen en actueel houden van meerjarige onderhoudsplanningen en jaarlijkse bestedingsplannen;
  • Een pré is kennis van O-Prognose (software voor planmatig onderhoud);
  • Ontwikkelen van onderhoudsbeleid; - Aanvragen van onderhoudssubsidies;
  • Eerste aanspreekpunt voor onderhoudsvraagstukken in de breedste zin;
  • Bijdragen aan verbetering van exploitatieresultaat, maatschappelijk nut, klanttevredenheid en kwaliteit van vastgoed;
  • Contact onderhouden met huurders en gebruikers over onderhoud;
  • Opstellen van rapportages voor afdelingshoofd, directie en bestuur;
  • Uitvoeren van duurzaamheidsmaatregelen;
  • Fungeren als key user voor prognose en vastgoedbeheer;
  • Begeleiden van elektrotechnische en werktuigbouwkundige maatregelen;
  • Uitzetten van aanbestedingen;
  • Opstellen en bewaken van onderhoudsplanningen.

Wat bieden wij?

Wil jij werken in een gemeente met korte lijnen, veel verantwoordelijkheid én ruimte voor ontwikkeling? Dan zit je goed bij de gemeente Urk. Je komt terecht in een omgeving waar resultaatgerichtheid en collegialiteit hand in hand gaan. Onze organisatie biedt jou:

  • Een veelzijdige functie met impact binnen een groeiende gemeente;
  • Ruimte voor eigen initiatief en persoonlijke ontwikkeling;
  • Een salaris van minimaal € 3.489 en maximaal € 4.998 bruto per maand (functieschaal 9);
  • Individueel keuzebudget van 17,05%, flexibel in te zetten;
  • Laptop, smartphone en een ingerichte thuiswerkplek;
  • Woon-werkverkeer en thuiswerkvergoeding;
  • Een arbeidsovereenkomst voor een jaar, met uitzicht op vast.

Waar ga je werken?

Je wordt onderdeel van het team Gebouwenbeheer binnen het Sociaal domein. Dit team is verantwoordelijk voor het beheer, onderhoud en de exploitatie van gemeentelijk vastgoedbezit (gebouwen en gronden). Samen met je collega’s werk je aan onderwijshuisvesting, gebieds- en vastgoedontwikkeling en verduurzaming van vastgoed.

Je werkt nauw samen met projectleiders, beheerders en beleidsmedewerkers. Ook stem je regelmatig af met collega’s uit andere teams, het management en externe partijen zoals aannemers, installateurs en adviesbureaus.

Wie ben je en wat heb je in huis?

Jij beschikt over het volgende profiel:

  • Een afgeronde (technische) hbo-opleiding, bijvoorbeeld Bouwkunde, of aantoonbaar hbo werk- en denkniveau;
  • Ervaring met (planmatig) onderhoud, beheer en technisch managen van een vastgoedportefeuille. Pré is kennis van softwarepakket O-Prognose (planmatig onderhoud);
  • Actuele kennis van bouwkunde, technische installaties en ontwikkelingen op het gebied van verduurzaming;
  • Kennis van wet- en regelgeving rond aanbestedingen en subsidies;
  • Ervaring met vastgoedbeheersystemen;
  • Samenwerkingsgericht, communicatief sterk en resultaatgericht;
  • Vermogen om integraal te adviseren binnen een politiek-bestuurlijke context.

Wij willen graag kennis met jou maken!

Stuur je cv en motivatie vóór 14 november 2025 naar: sollicitaties@urk.nl. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Astrid Dijkstra, manager Sociaal domein of Danny Boogaard, HR-adviseur.

Al onze vacatures staan open voor iedereen. Gemeente Urk staat voor diversiteit en is een inclusieve organisatie.