Projectleider Team Informatie

Bij gemeente Urk werk je als projectleider team informatie aan oplossingen die ertoe doen. Je maakt impact in een omgeving waar we elkaar kennen, helpen en samen vooruit willen. Praktisch, betrokken en met korte lijnen.

  • Sluitingsdatum: 11 november 2025
  • 32 uur per week
  • HBO-niveau
  • Max. €5.519 bruto per maand bij 36 uur (schaal 10)

Solliciteer

Een gemeente in beweging. Een functie met impact.

Urk beweegt vooruit. De gemeente is volop in ontwikkeling. Met een jonge bevolking, een ondernemende mentaliteit en een sterk gemeenschapsgevoel staan we voor grote maatschappelijke en organisatorische opgaven. In deze dynamiek bouwen we aan een toekomstbestendige organisatie. Bedrijfsvoering is daarin het fundament. Denk aan ICT, HR, financiën, communicatie en informatiemanagement: allemaal cruciaal om onze dienstverlening soepel en betrouwbaar te houden. We zoeken mensen die vooruit willen, meedenken en doen.

Wat ga je doen als projectleider team informatie?

Als projectleider team informatie zorg je ervoor dat de medewerkers op een efficiënte en effectieve manier gebruik maken van de mogelijkheden die de nieuwe systemen en technische infrastructuur bieden. Je hebt oog voor de behoefte in de organisatie en kan de medewerkers goed meenemen in de nieuwe ontwikkelingen.

Daarnaast behoren de volgende taken tot jouw werkzaamheden: 

  • aansturen van ICT-projecten door tijd, budget en scope te bewaken en bij te sturen waar nodig;
  • coördineren van de samenwerking tussen interne teams en externe leveranciers, waarbij je zorgt dat afspraken worden nagekomen en de communicatie helder verloopt;
  • informeren van stakeholders over de voortgang, risico’s en benodigde beslissingen, waarbij je de brug slaat tussen technische specialisten en de organisatie.

Ook houd jij je bezig met het aanjagen van de totstandkoming van de benodigde beleidsafspraken.

Ons aanbod aan jou!

Vind je een plezierige en uitdagende werkomgeving belangrijk? Wil je een goede balans tussen werk en privé? Dan zit je bij de gemeente Urk goed. Als Projectleider ICT maak je deel uit van het team informatie, dit team bestaat uit 11 collega’s. Bij ons gaan hard werken en gezelligheid hand in hand, dat is Urk ten voeten uit. Wij bieden jou:

  • een functie met impact bij een groeiende gemeente;
  • alle ruimte om je persoonlijk te ontwikkelen;
  • een salaris van maximaal € 5.519 bruto per maand (functieschaal 10);
  • er is ruimte om thuis te werken en je uren flexibel in te vullen;
  • individueel keuzebudget 17,05%, flexibel in te zetten;
  • een laptop, smartphone en thuiswerkplek;
  • volledige vergoeding woon-werkverkeer van € 0,23 per km.

Verder bieden wij een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar. Hebben wij een klik? Dan wordt de arbeidsovereenkomst na een jaar omgezet naar onbepaalde tijd. 

Wat breng jij mee?

In jouw werk ben je gestructureerd. Jij stuurt anderen aan en neemt ze mee in het project. Jouw talenten en vaardigheden komen goed van pas om onze organisatie te laten groeien. Voor deze functie van Coördinator beschik je over:

  • hbo opleidingsniveau;
  • kennis en ervaring met ITIL, BISL en ASL;
  • werkervaring in het werken bij een (gemeentelijke) overheid en kent de dynamiek van de gemeentelijke organisatie;
  • minimaal -3-4 jaar ervaring als projectleider binnen de IT/IV.

Stap jij aan boord bij ons? 

Solliciteer dan vóór 11 november 2025. Je krijgt binnen een week bericht over een mogelijk vervolg. Het sollicitatiegesprek staat gepland op 17 november 2025

Neem voor vragen over de sollicitatieprocedure contact op met Hana Razoky-Zwaan (HR-adviseur). Heb je vragen over de inhoud van de functie? Stel deze aan Herma Oosterhof, (Manager Bedrijfsvoering). Contact opnemen kan via (0527) - 68 98 68 of sollicitaties@urk.nl