Medewerker Financiële Administratie

Ben jij nauwkeurig, oplossingsgericht en heb je affiniteit met financiën? De gemeente Urk zoekt een medewerker financiële administratie die zorgt voor een soepel lopende administratie en ondersteunt bij zowel de crediteuren- als debiteurenadministratie.

  • 32-36 uur
  • MBO+ niveau
  • Max. €3.980 bruto per maand bij 36 uur
  • Sluitingsdatum: 19 september

Solliciteer

Urk vooruit

Urkers willen vooruit. Als dat niet meer lukt op de oude en vertrouwde manier, bedenken zij iets nieuws. Innoveren. Vallen en weer opstaan. Zo gaat het door de eeuwen heen. 

Stilstaan is geen optie. Urk groeit en ontwikkelt mooie woonwijken, moderne bedrijventerreinen en investeert volop in haar jongerenAls je houdt van aanpakken dan is werken op Urk een prachtige uitdaging!

Wat ga je doen?

Als medewerker financiële administratie heb je een gevarieerd takenpakket. Je werkt met name voor de crediteurenadministratie. Dat doe je in nauwe samenwerking met de collega’s van de debiteurenadministratie. Je werkt met het systeem iFinanciën. Binnen dit systeem draag je zorg voor de verwerking en berekeningen van declaraties, facturen en betalingen aan leveranciers. Je zorgt voor de crediteurenbewaking en je beheert tussenrekeningen. Tot slot werk je mee aan de doorontwikkeling van systemen.

Dit houdt in dat jij:

  • Fungeert als vraagbaak voor alle medewerkers en budgethouders voor het betaalsysteem;
  • Mutaties doorvoert;
  • Inkoopfacturen verwerkt;
  • De lopende crediteuren controleert en beheert;
  • Meewerkt aan de doorontwikkeling van systemen.

Wat bieden wij?

Vind je een plezierige en uitdagende werkomgeving belangrijk? Wil je een goede balans tussen werk en privé? Dan zit je bij de gemeente Urk goed. Er is ruimte om thuis te werken en je uren flexibel in te vullen. Je werkt in een klein team, waarin hard werken en gezelligheid hand in hand gaan. Dat is Urk ten voeten uit. 

Onze organisatie biedt jou: 

  • Een functie met impact op mbo-niveau bij een groeiende gemeente;
  • Alle ruimte om je verder persoonlijk te ontwikkelen;
  • Een salaris van minimaal € 2.529,00 en maximaal € 3.980,00 bruto per maand (functieschaal 7);
  • Individueel keuzebudget 17,05%, flexibel in te zetten;
  • Een laptop, smartphone en thuiswerkplek in bruikleen;
  • Vergoeding woon-werkverkeer € 0,23 per km.;
  • Vergoeding thuiswerken € 3,25 per dag;
  • Een goede pensioenregeling bij het ABP;
  • Een personeelsvereniging met leuke uitjes en activiteiten, een cultuurprogramma voor nieuwe medewerkers waarbij je kennis maakt met het verleden, heden en toekomst van Urk;
  • Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd van een jaar met de intentie om deze bij goed functioneren daarna om te zetten naar een vast dienstverband.

Waar ga je werken?

De gemeente Urk is er voor haar inwoners. Als medeweker financiële administratie maak je deel uit van het team financiële administratie binnen het domein Bedrijfsvoering. Je werkt binnen het team samen met 5 diverse en enthousiaste collega’s. De lijnen zijn kort. Onze organisatie is groot genoeg voor ambities en uitdagingen en klein genoeg voor korte lijnen. Je hebt volop ruimte voor eigen initiatief en je krijgt veel verantwoordelijkheid.

Wie ben je en wat heb je in huis?

Je hebt de vaardigheden om problemen te bespreken en samen tot een oplossing te komen. Je kan anticiperen waar nodig. Je bent collegiaal, kunt goed de verbinding leggen in het team en met de rest van de organisatie. Je werkt accuraat en bent niet bang om verantwoordelijkheid te nemen. Natuurlijk heb je affiniteit met financiën.

Daarnaast beschik je over:

  • Een relevant mbo-diploma;
  • Financieel administratieve kennis en vaardigheden;
  • Uitstekende kennis van administratieve processen en systemen;
  • Nauwkeurigheid en oog voor detail;
  • Goede communicatieve vaardigheden in woord en geschrift;
  • De vaardigheid om zelfstandig te werken en tegelijkertijd een teamspeler te zijn;
  • Bekendheid met relevante wet- en regelgeving;
  • Probleemoplossend vermogen en stressbestendigheid.

Wij willen graag kennis met jou maken!

Stuur je cv en motivatie vóór 19 september 2025 naar sollicitaties@urk.nl

Solliciteer

Wil je meer informatie?

Vragen over de inhoud van de functie kun je stellen aan Theo Stroo, manager bedrijfsvoering. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Hana Razoky-Zwaan, HR-adviseur. Ze zijn te bereiken via telefoonnummer: 0527-689868.

Al onze vacatures staan voor iedereen open. Gemeente Urk staat voor diversiteit en wil een inclusieve organisatie zijn. We geloven dat diversiteit laat groeien. Help jij mee de gemeente Urk groeien? We ontmoeten je graag!