Medewerker Financiële Administratie

Ben jij nauwkeurig, oplossingsgericht en heb je affiniteit met financiën? De gemeente Urk zoekt een medewerker financiële administratie die zorgt voor een soepel lopende administratie en ondersteunt bij zowel de crediteuren- als debiteurenadministratie.

(32-36 uur)

Urk vooruit

Urkers willen vooruit. Als dat niet meer lukt op de oude en vertrouwde manier, bedenken zij iets nieuws. Innoveren. Vallen en weer opstaan. Zo gaat het door de eeuwen heen.  Stilstaan is geen optie. Urk groeit en ontwikkelt mooie woonwijken, moderne bedrijventerreinen en investeert volop in haar jongeren. Als je houdt van aanpakken dan is werken op Urk een prachtige uitdaging!

Wat ga je doen?

Voor het team financiële administratie van de gemeente Urk ga je aan de slag als medewerker financiële administratie. Je hebt een gevarieerd pakket aan werkzaamheden. Je werkt voor zowel de crediteuren als voor de debiteurenadministratie.  Je draagt zorg voor de verwerking, berekeningen van declaraties, facturen en betalingen aan leveranciers. Je verwerkt deze in Ifinanciën. Daarnaast zorg je ook voor de crediteurenbewaking en beheert tussenrekeningen. Ook werk je mee bij verzoeken voor kwijtschelding van gemeentelijke belastingen en verwerkt verzoeken om kwijtschelding. Je verwerkt deze in Ikwijtschelding. Je werkt mee aan de doorontwikkeling van systemen. 

Dit houdt in dat jij:

  • Fungeert als vraagbaak voor alle medewerkers en budgethouders met betrekking tot het betaalsysteem.
  • Mutaties doorvoert.
  • Zorgt voor het berekenen en betaalbaar stellen van betalingen
  • Zorg je voor nauwkeurige verwerking van aanvragen voor kwijtscheldingsverzoeken van gemeentelijke belastingen.
  • Je werkt mee aan de doorontwikkeling van systemen.
  • De lopende crediteuren controleert en beheert.

Wat bieden wij?

Vind je een plezierige en uitdagende werkomgeving belangrijk? Wil je een goede balans tussen werk en privé? Dan zit je bij de gemeente Urk goed. Je werkt in klein team met 5 collega’s waarin hard werken en gezelligheid hand in hand gaan. Dat is Urk ten voeten uit. Onze organisatie biedt jou:  

  • Een functie met impact op mbo+ niveau bij een groeiende gemeente voor 36 uur per week.
  • Alle ruimte om je verder persoonlijk te ontwikkelen.
  • Een salaris tot maximaal € 3.831,00 bruto per maand (functieschaal 7).
  • Individueel keuzebudget 17,05%, flexibel in te zetten.
  • Een laptop, smartphone en thuiswerkplek in bruikleen.
  • Volledige vergoeding woon-werkverkeer van € 0,23 per km.
  • Een goede pensioenregeling bij het ABP.
  • Een personeelsvereniging met leuke uitjes en activiteiten, een cultuurprogramma voor nieuwe medewerkers waarbij je kennis maakt met het verleden, heden en toekomst van Urk.
  • Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd van een jaar met de intentie om deze bij goed functioneren daarna om te zetten naar een vast dienstverband.

Waar ga je werken?

De gemeente Urk is er voor haar inwoners. Als medewerker financiële administratie draag je samen met het team de verantwoordelijkheid voor een soepel lopende, kloppende administratie. Binnen deze functie krijg je alle ruimte om je persoonlijk te ontwikkelen. Onze organisatie is groot en uitdagend genoeg om je ambities na te jagen en klein genoeg om snel te kunnen schakelen. De lijnen zijn kort. Je hebt volop ruimte voor eigen initiatief en je krijgt veel verantwoordelijkheid. Je komt binnen de gemeente Urk te werken bij het team financiële administratie binnen het domein bedrijfsvoering. Het team bestaat uit een diverse en enthousiaste groep medewerkers dat nauw samenwerkt in een collegiale sfeer.

Wie ben je en wat heb je in huis?

 Je hebt de vaardigheden om problemen te bespreken en samen tot een oplossing te komen. Je kan anticiperen waar nodig. Je bent collegiaal, kunt goed verbinding leggen in het team en met de rest van de organisatie. Je werkt accuraat en bent niet bang om verantwoordelijkheid te nemen. Daarnaast heb je affiniteit met financiën. 

Daarnaast beschik je over:

  • Je hebt een relevante mbo+ opleiding afgerond.
  • Je hebt een aantal jaar ervaring in een soortgelijke functie.
  • Je beschikt zowel over financieel administratieve kennis en vaardigheden, als over juridisch inzicht.
  • Uitstekende kennis van administratieve processen en systemen.
  • Nauwkeurigheid en oog voor detail.
  • Goede communicatieve vaardigheden in woord en geschrift.
  • De vaardigheid om zelfstandig te werken en tegelijkertijd een teamspeler te zijn.
  • Bekendheid met relevante wet- en regelgeving.
  • Probleemoplossend vermogen en stressbestendigheid.

Wij willen graag kennis met jou maken!

Stuur je cv en motivatie naar sollicitaties@urk.nl Reageren kan tot en met 9 mei 2025.

Wil je meer informatie?

Inhoudelijke vragen kun je stellen aan Theo Stroo, manager bedrijfsvoering. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Marijke van der Heijden, HR-adviseur.

Ze zijn te bereiken via telefoonnummer: 0527-689868.

Al onze vacatures staan voor iedereen open. Gemeente Urk staat voor diversiteit en wil een inclusieve organisatie zijn. We geloven dat diversiteit laat groeien, help jij mee de gemeente Urk groeien en herken jij jezelf in de vacature? We ontmoeten je graag!