Coördinator Team Informatie

Als coördinator team informatie bij gemeente Urk ben je onderdeel van een organisatie die vooruit wil. Je krijgt de ruimte om te doen wat werkt en om mee te denken over hoe het beter kan. Hier werk je met impact, dichtbij de mensen.

  • Sluitingsdatum: 6 november 2025
  • 36 uur per week
  • HBO-niveau
  • Max. €6.308 bruto per maand bij 36 uur (schaal 11)

Solliciteer

Hier gebeurt het. Hier werk jij aan morgen.

Urk beweegt vooruit. De gemeente is volop in ontwikkeling. Met een jonge bevolking, een ondernemende mentaliteit en een sterk gemeenschapsgevoel staan we voor grote maatschappelijke en organisatorische opgaven. In deze dynamiek bouwen we aan een toekomstbestendige organisatie. Bedrijfsvoering is daarin het fundament. Denk aan ICT, HR, financiën, communicatie en informatiemanagement: allemaal cruciaal om onze dienstverlening soepel en betrouwbaar te houden. We zoeken mensen die vooruit willen, meedenken en doen.

Wat ga je doen als coördinator team informatie?

Als coördinator team informatie stuur je het team informatie aan en zorg je dat beleid, uitvoering en organisatiebehoefte goed op elkaar aansluiten en doorontwikkeld worden. Met jouw team en je inhoudelijke kennis adviseer je over strategische keuzes op het gebied van informatiemanagement,  functioneel (applicatie) beheer, informatiebeheer en ICT. 

Samenvattend behoren de volgende taken tot jouw werkzaamheden:  

  • aansturen en coaching van het team Informatie, waarbij je zorgt voor een optimale samenwerking en afstemming, duidelijke prioriteiten en een goede afstemming met andere afdelingen;
  • borgen van klantgerichte werkhouding en aansturen op kpi's;
  • ontwikkelen en sturen op de uitvoering van strategisch beleid op het gebied van informatiemanagement en ICT, met oog voor de lange termijnvisie van de organisatie;
  • adviseren van directie, management en collega’s over verbeteringen en innovaties in de informatievoorziening en het gebruik van digitale systemen;

Ook draag je bij aan de verdere professionalisering afdeling.  Het op orde brengen van de basis is in gang gezet maar moet nog verder worden gebracht. Jij zorgt voor een goede verbinding tussen jouw team en de rest van de organisatie. Verder ben jij de budgethouder voor alle ICT budgetten van de organisatie.

Ons aanbod aan jou!

Vind je een plezierige en uitdagende werkomgeving belangrijk? Wil je een goede balans tussen werk en privé? Dan zit je bij de gemeente Urk goed. Als coördinator team informatie maak je deel uit van het team informatie, dit team bestaat uit 11 collega’s. Bij ons gaan hard werken en gezelligheid hand in hand, dat is Urk ten voeten uit. Wij bieden jou:

  • een functie met impact bij een groeiende gemeente;
  • alle ruimte om je persoonlijk te ontwikkelen;
  • een salaris van maximaal € 6.308,00 bruto per maand (schaal 11)
  • er is ruimte om thuis te werken en je uren flexibel in te vullen individueel keuzebudget 17,05%, flexibel in te zetten;
  • een laptop, smartphone en thuiswerkplek;
  • volledige vergoeding woon-werkverkeer van € 0,23 per km;

Verder bieden wij een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar. Hebben wij een klik? Dan wordt de arbeidsovereenkomst na een jaar omgezet naar onbepaalde tijd. 

Wat breng jij mee?

In jouw werk ben je klant- en kwaliteitsgericht en kan je goed luisteren. Je bent besluitvaardig en daadkrachtig en beschikt over de kwaliteit om iemand, met behoud van de relatie, te overtuigen. Je bent zichtbaar voor het team en de organisatie. Jouw talenten en vaardigheden komen goed van pas om onze organisatie te laten groeien. Voor deze functie van coördinator team informatie beschik je over:

  • relevante hbo- of wo-opleiding of jarenlange ervaring in een soortgelijke functie;
  • kennis van informatiemanagement-n beheer en  automatisering en functioneel beheer.
  • kennis en ervaring met ITIL en BISL/ASL
  • kennis en ervaring met het werken met de GEMMA architectuur van de lokale overheid is een pré;
  • werkervaring in het werken bij een (gemeentelijke) overheid en kent de dynamiek van de gemeentelijke organisatie;
  • coaching van medewerkers in de dagelijkse praktijk
  • minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke rol.

Stap jij aan boord bij ons? 

Solliciteer dan vóór 6 november 2025. Je krijgt binnen een week bericht over een mogelijk vervolg. Het sollicitatiegesprek staat gepland op 12 november 2025. 

Neem voor vragen over de sollicitatieprocedure contact op met Hana Razoky-Zwaan (HR-adviseur). Heb je vragen over de inhoud van de functie? Stel deze aan Herma Oosterhof, (Manager Bedrijfsvoering a.i.). Contact opnemen kan via (0527) - 68 98 68 of  hr@urk.nl.