Wat is het?

Heeft u een laag inkomen en bent u daardoor niet in staat om de gemeentelijke belastingen te betalen? Dan komt u mogelijk in aanmerking voor kwijtschelding.

Wat moet ik doen?

U kunt de aanvraagformulieren voor kwijtschelding afhalen bij het gemeenteportaal op het gemeentehuis of u kunt het formulier aanvragen via e-mailadres invorderingen@urk.nl. Ook is het kwijtscheldingsformulier te downloaden op deze site, samen met de informatiefolder.

Let op: Vult u het formulier niet volledig in of sluit u de gevraagde gegevens niet bij, dan wordt uw verzoek om kwijtschelding buiten behandeling gesteld. U krijgt hiervan schriftelijk bericht.

Wat neem ik mee?

  • Laatste afrekening van het loon/salaris.
  • Laatste specificatie van de uitkering.
  • Laatste  vier afschriften van bank en/of giro
  • Laatste specificatie van de hypotheek.
  • Specificatie van de premie/subsidie van de koopwoning.
  • Laatste specificatie van de alimentatieverplichting.
  • Laatste huurspecificatie.
  • Laatste specificatie/afschrift van huursubsidie, stook- en/of servicekosten, onderverhuur.
  • Laatste afschrift van de ziekenfondspremie en/of premie particuliere ziektekostenverzekering.
  • Kopie van uw kentekenbewijs.

Denkt u ook aan de gegevens van uw partner!

Let op: Uw verzoek om kwijtschelding wordt niet eerder in behandeling genomen dan na inlevering van deze stukken.

  • bewijzen van uw inkomen
  • bewijzen van uw vermogen
  • bewijzen van uw schulden

Heeft u gevonden wat u zocht?