Assetmanager Grijs
Ben jij bekend met het beheer van de openbare ruimte en kijk je graag verder dan de dag van vandaag? Werk je graag procesmatig én verbind je makkelijk met collega’s op alle niveaus? Dan zoeken we jou!
Bij de Gemeente Urk zijn we op zoek naar een assetmanager die samen met collega’s bouwt aan een professioneel en toekomstgericht beheer van onze openbare ruimte.
- Sluitingsdatum: tot we een passende kandidaat gevonden hebben
- 36 uur per week
- HBO
- Max. €5.419 bruto per maand bij 36 uur

Urk bruist!
Urk heeft prachtige tradities, een snelgroeiende bevolking, een rijke geschiedenis en een bloeiende economie. Urkers hebben een ondernemende aard – zij bedrijven handel met ruim honderd landen. En wist je dat de helft van de ruim 22.000 inwoners jonger is dan 28 jaar? In de komende jaren komen er woningen, bedrijventerreinen en een buitendijkse haven bij. Ook in het bestaande dorp zijn de nodige ontwikkelingen, en spelen duurzaamheid, leefbaarheid en toekomstbestendigheid een steeds grotere rol. Dat is ook terug te zien in de groei van de openbare ruimte en de professionalisering van het beheer naar assetmanagement. Als je houdt van samen aanpakken en groeien dan is werken op Urk een prachtige uitdaging!
Wat ga je doen?
Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van de beleidsplannen en beheerplannen van Verharding, Openbare Verlichting en Straatmeubilair. Samen met de senior adviseur openbare ruimte laat je deze landen in de integrale meerjarenprogrammering voor de Programma-begroting. Ook coördineer je de afstemming met de nutsbedrijven. De beheerplannen weet je te vertalen naar uitvoeringsplannen die integraal worden afgestemd en resulteren in een bestek. Daarbij heb je de rol van opdrachtgever en stuur je op resultaat. Dit geldt voor het Dagelijks Onderhoud, Groot Onderhoud, maar ook voor Vervanging en bijvoorbeeld het (laten) uitvoeren van inspecties. Je draagt zorg voor actuele beheerdata in ons beheersysteem en levert input voor jaarlijkse rapportages uit de planning en controlcyclus.
Naast het beheer van de bestaande openbare ruimte pak je je rol bij de ontwikkeling van nieuwe gebieden om het beheer in de toekomst zeker te stellen. Je blijft op de hoogte van actualiteiten en innovaties op jouw vakgebied. Denk daarbij aan thema’s als assetmanagement, duurzaamheid en klimaat. Naast een gedegen interne communicatie heb je een belangrijke rol in samenwerking met diverse stakeholders, waaronder afstemming met andere gemeenten, provincie, bewoners et cetera. Hierbij werk je samen met de afdeling communicatie en de omgevingsmanager over geplande werkzaamheden en de impact daarvan.
Wat bieden wij?
Vind je een plezierige en uitdagende werkomgeving belangrijk? Wil je een goede balans tussen werk en privé? Dan zit je bij de gemeente Urk goed. Er is ruimte om thuis te werken en je uren flexibel in te vullen. Je werkt in het team Ruimtelijk Domein II, een team met ca. 20 collega’s, waarin hard werken en gezelligheid hand in hand gaan. Dat is Urk ten voeten uit. Onze organisatie biedt jou:
- Een functie met impact op hbo-niveau bij een groeiende gemeente
- Balans tussen werk en privé
- Alle ruimte om je verder persoonlijk te ontwikkelen
- Een salaris van maximaal€ 5.419,00 bruto per maand (functieschaal 10)
- Individueel keuzebudget 17,05%, flexibel in te zetten
- Volledige vergoeding woon-werkverkeer € 0,23 per km
- Een laptop, smartphone en thuiswerkplek in bruikleen.
- Vergoeding thuiswerken € 3,25 per dag.
- Een goede pensioenregeling bij het ABP.
- Een personeelsvereniging met leuke uitjes en activiteiten, een cultuurprogramma voor nieuwe medewerkers waarbij je kennis maakt met het verleden, heden en toekomst van Urk.
- Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd van een jaar met de intentie om deze bij goed functioneren daarna om te zetten naar een vast dienstverband.
Waar ga je werken?
Je verricht je werkzaamheden binnen het team ingenieursbureau van de gemeente Urk. Dat is een divers team van onder andere assetmanagers, projectleiders, toezichthouders openbare ruimte en collega’s die zich bezig houden met Geo-informatie. Als team werken we nauw samen met wijkbeheer, dat een belangrijke rol speelt bij de uitvoering van het beheer van de openbare ruimte. Maar ook met communicatie, stedelijke ontwikkeling, financiën en inkoop zijn de lijntjes kort. Er is een grote hands-on mentaliteit waarvan het de wens is dat aan te vullen met collega’s die op de langere termijn denken en acteren.
Wie ben je en wat heb je in huis?
Je bent bekend met het beheer van de openbare ruimte en de beheersystematieken, en uitdagingen die daarbij horen. Dat heb je eerder gedaan in een vergelijkbare functie bij een overheid, of bijvoorbeeld vanuit een adviesrol bij een ingenieursbureau. Je laat je niet leiden door de waan van de dag, maar durft vooruit te kijken en daarvoor te gaan staan. Vastleggen van informatie en afspraken is voor jou een vanzelfsprekendheid. Je vindt het leuk om het goede voorbeeld te geven aan collega’s en durft het gesprek aan te gaan om dingen te veranderen. Je bent een echte verbinder, iemand die zowel makkelijk communiceert met projectleiders gebiedsontwikkeling als de mensen van de uitvoering.
Je hebt een relevante opleiding gevolgd die aansluit bij deze functie of haalt je kennis uit je jarenlange ervaring in een soortgelijke functie. Je houdt ervan om vooruit te kijken, je zaken op orde te hebben te hebben en procesmatig te werken. Daarnaast ben je op de hoogte van het belang van de juiste data en het integraal samenwerken met jouw collega’s en ben je gewend te werken met beheersystemen. Als assetmanager pak je je rol overtuigend op en ga je makkelijk het gesprek aan om mensen mee te krijgen. Affiniteit met bestek-vormen en bekendheid met IMBOR zou het plaatje helemaal compleet maken, maar is geen must.
Wij nodigen ook kandidaten uit die nog geen volledige aansluiting op dit profiel hebben, maar wel affiniteit met assetmanagement grijs hebben en de innerlijke motivatie hebben om zich deze functie eigen te maken.
Wij willen graag kennis met jou maken!
Stuur je cv en motivatie naar sollicitaties@urk.nl vandaag nog in!
Wil je meer informatie?
Christophe Meijer, manager ruimtelijk domein, wil je eventuele vragen over deze functie graag beantwoorden. Hij is te bereiken via telefoonnummer: 0527-689868.
Een VOG maakt onderdeel uit van de procedure. Bij indiensttreding vindt de beëdiging plaats.
Al onze vacatures staan voor iedereen open. Gemeente Urk staat voor diversiteit en wil een inclusieve organisatie zijn. We geloven dat diversiteit laat groeien, help jij mee de gemeente Urk groeien en herken jij jezelf in de vacature? We ontmoeten je graag!