Administratief medewerker vergunningen
Ben jij een administratieve duizendpoot met oog voor detail én hart voor de samenleving? Krijg jij energie van het ondersteunen van processen en het zorgen dat alles klopt — van aanvraag tot besluit? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Bij de gemeente Urk zoeken we een Administratief Medewerker Vergunningen die samen met collega’s zorgt voor een soepel en zorgvuldig vergunningenproces. Je werkt nauwkeurig, houdt het overzicht en bent een belangrijke schakel in het team Vergunningen.
- Sluitingsdatum: 26 november 2025
- 18-20 uur per week
- MBO-niveau
- Max. €3.908 bruto per maand bij 36 uur (schaal 7)

Heb jij oog voor detail én hart voor de samenleving?
Urk is volop in ontwikkeling. Met een groeiend aantal inwoners, bouwprojecten en vergunningaanvragen is goed administratief werk belangrijker dan ooit. Werk jij graag nauwkeurig, heb je organisatorisch talent en wil je bijdragen aan een veilige, leefbare gemeente? Dan zoeken we jou!
Wat ga je doen?
Als administratief medewerker vergunningen ben jij een onmisbare schakel in het proces van vergunningverlening. Je zorgt dat alles klopt: van de eerste aanvraag tot het besluit. Je ondersteunt je collega’s, bewaakt het proces en houdt het overzicht.
Concreet houd jij je bezig met:
- Het verwerken van vergunningaanvragen van A tot Z;
- Verzorgen van schriftelijke correspondentie;
- Administratieve ondersteuning van bouwplantoetsers en adviseurs;
- Bewaken van het digitale proces in Rx.Mission en aanspreken van collega’s waar nodig;
- Verzamelen van informatie voor Integraal Bestuurlijk Toezicht;
- Secretariële ondersteuning voor het team en o.a. de adviescommissie Ruimtelijke Kwaliteit.
Wat bieden wij jou?
Bij gemeente Urk werk je in een hecht en collegiaal team binnen het team Vergunningen. In het team gaan hard werken en gezelligheid hand in hand. Dat is Urk ten voeten uit. Wij bieden jou:
- Een afwisselende functie van 18–20 uur per week;
- Salaris van € 2.754 tot € 3.908 bruto per maand (o.b.v. fulltime, schaal 7);
- Individueel keuzebudget van 17,05% (bijv. voor extra verlof);
- Reiskostenvergoeding van € 0,23/km en thuiswerkvergoeding van € 3,25 per dag;
- Ruimte voor opleiding en persoonlijke ontwikkeling;
- Een laptop en smartphone in bruikleen;
- Goede pensioenregeling (ABP).
Waar ga je werken?
Je werkt in het team Vergunningen, dat valt onder Dienstverlening & Veiligheid. Onze organisatie is groot en uitdagend genoeg om je ambities na te jagen en klein genoeg om snel te kunnen schakelen. De lijnen zijn kort. Je hebt volop ruimte voor eigen initiatief en je krijgt veel verantwoordelijkheid.
Standaardwerkdagen
Je werkt drie dagen. De vaste werkdagen voor deze functie zijn woensdag en vrijdag. De andere werkdag is zelf te bepalen.
Wie ben jij en wat heb je in huis?
Jij bent een administratieve professional die graag overzicht houdt én secuur werkt. Je communiceert duidelijk, kunt goed samenwerken en blijft scherp, ook onder druk.
Je beschikt over:
- Een afgeronde mbo-4 opleiding;
- Ervaring in administratief werk, bij voorkeur binnen een soortgelijk domein;
- Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal (schriftelijk én mondeling);
- Digitale vaardigheden en ervaring met systemen (zoals Rx.Mission);
- Een proactieve houding: je spreekt mensen aan en neemt regie;
- Stressbestendigheid en aanpassingsvermogen.
Wij willen graag kennis met jou maken!
Stuur je cv en motivatie vóór 26 november 2025 naar: sollicitaties@urk.nl
Meer informatie?
- Inhoudelijk: Corine Zwaan/Alie Schenk (administratief medewerker vergunningen)
- Procedureel: Danny Boogaard (HR-adviseur)
Beiden bereikbaar via: (0527) – 68 98 68
Iedereen is welkom bij gemeente Urk. Herken jij jezelf in deze functie? Dan ontmoeten we je graag!
Een VOG maakt onderdeel uit van de procedure. Bij indiensttreding vindt de beëdiging plaats.