UItzicht op de haven van Urk met boten.

Werken op het unieke Urk?

Karakteristiek, sociaal bewogen en ondernemend! Drie treffende kenmerken van onze met ruim 21.000 inwoners. Urk groeit hard, heeft veel ambities en kent veel uitdagingen. De groei is terug te zien in de bevolkingsgroei en de aanjagende rol bij de economische groei en ontwikkelingen binnen Flevoland. De te ontwikkelen hightech buitendijkse haven, maritiem bedrijventerrein, de start van een project met ruim 1600 nieuwbouwwoningen, stralen onze ambitie uit. Daarnaast worden diverse kleine en grote evenementen georganiseerd binnen onze dynamische gemeente.

Te grote projecten voor een kleine gemeente? Misschien, maar de groei vraagt er om! Urk pakt het gewoon op. Kortom, bij de gemeente Urk vind je dynamiek en volop ontwikkeling.

Om onze inwoners en ondernemers optimaal van dienst te zijn, houden we de lijnen kort, het werk efficiënt en de oplossingen professioneel. 

Wil jij een belangrijke rol spelen vanuit deze ambitieuze organisatie? Heb jij zin in een leuke uitdagende functie bij ons? Een functie waarin je jezelf kan door ontwikkelen in een breed scala aan onderwerpen binnen onze organisatie? Dan komen wij graag met jou in contact, solliciteer daarom naar de functie van: 

Vergunningverlener APV/bijzondere wetten

SalarisMinimaal € 2581 en maximaal € 4.208 per maand bij 36 uur (functieschaal 9)
Aantal uur32-36 uur
ArbeidscontractHet gaat om vaste formatie. Het eerste jaar is tijdelijk, uitzicht op vast.

Waar kom je te werken? 

Met ongeveer 200 collega’s werken we samen in een prettige werkomgeving, waar waarden als verbinden, verantwoordelijkheid en vertrouwen belangrijk zijn. Je komt binnen onze organisatie te werken binnen het team vergunningverlening, toezicht en handhaving.  

Het jaar 2022 staat in het teken van de doorontwikkeling van onze organisatie. Onze organisatie is groot genoeg voor ambities en uitdagingen en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. 

Wat hebben we jou te bieden  

  • Een functie met impact op het unieke en dynamische Urk.  
  • Een salaris van maximaal  € 4.208,00 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek.
  • Individueel keuzebudget 17,05%, flexibel in te zetten voor bijvoorbeeld extra verlof.
  • Flexibiliteit in werktijden voor een goede werk-privé balans. 
  • Alle ruimte om je verder persoonlijk te ontwikkelen. 
  • Een laptop, smartphone en thuiswerkplek in bruikleen. 
  • Werken in collegiaal team met een informele cultuur.  
  • Vergoeding woon-werkverkeer max. 60 km. enkele reis en € 0,19 per km. 
  • Een arbeidsovereenkomst voor een jaar, met uitzicht op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. 

Wat ga je doen in de functie? 

Als vergunningverlener op het gebied van APV en bijzondere wetten fungeer je als vraagbaak en coördineer je de uitvoeringstaken op het gebied van de vergunningverlening binnen het werkveld en draag je zorg voor de afstemming met toezicht en handhaving. Daarnaast ben je het eerste aanspreekpunt voor diverse interne en externe partijen, zoals o.a. management, bestuur, politie en brandweer. Je biedt ondersteuning bij of neemt de afhandeling van complexe of bestuurlijk gevoelige vergunningaanvragen voor je rekening. Denk hierbij bijvoorbeeld risicovolle evenementen. Je bent betrokken bij de afhandeling van het BIBOB-onderzoek dat voor diverse vergunningen wordt uitgevoerd. Ook ondersteun je de vertegenwoordiger van het bestuur in bezwaar- en beroepszaken.

Je geeft informatie over de bestaande procedures over wet- en regelgeving aan in- en externe partijen. Je levert input voor op te stellen nieuw beleid, evalueert bestaand beleid en regelgeving zoals de APV en doet voorstellen voor aanpassing waar dit nodig is. Bij wetswijzigingen ben je nauw betrokken bij het implementeren hiervan binnen het werkveld. Je initieert en voert zelfstandig overleggen over de veiligheid tijdens en rondom de evenementen. Tevens analyseer en evalueer je evenementen die plaatsvinden. Verder onderhoud je de bestaande in- en externe relaties en waar nodig breid je deze uit.

Wie ben jij en wat heb je in huis? 

We zijn een relatief kleine gemeente, met de uitdagingen van een grote stad. Met open houding staan we klaar voor wie ons nodig heeft. We halen het beste uit elkaar en zijn nooit uitgeleerd. Voor deze functie zijn we op zoek naar een verbinder. Iemand die leergierig is, bewust doet en een open houding heeft. Jij bent van nature een daadkrachtig en besluitvaardig persoon en gaat een confrontatie niet uit de weg. Je kan je besluit in heldere taal uitleggen en dit ook verantwoorden. Verder kom je met creatieve oplossingen, is samenwerken je op je lijf geschreven en kijk je verder dan waar nodig is. Flexibiliteit en pro-activiteit zijn geen enkel probleem en je bent bereid om net dat stapje extra te zetten.

Je beschikt daarnaast ook over een gezonde portie lef Je beschikt over een dienstverlenende houding, zowel naar je directe collega's, als naar het bestuur, inwoners en organisaties van Urk. Je bent representatief, initiatiefrijk en zelfstandig en bent gewend om in een dynamische omgeving te werken. Je bent stressbestendig. Je leert snel met digitale werkprocessen om te gaan. 

Daarnaast beschik je over: 

  • Een afgeronde relevante Hbo-opleiding 
  • Enige ervaring op het gebied van vergunningverlening bij een overheidsorganisatie is een pré. 

Wij willen graag kennis met jou maken!

Stuur je cv en motivatiebrief naar sollicitaties@urk.nl. Reageren kan tot en met 19 augustus 2022.

De briefselectie vindt plaats op 23 augustus 2022. De sollicitatiegesprekken staan gepland op vrijdagmorgen 26 augustus 2022. Indiensttreding, zo mogelijk, 1 oktober 2022.

Twee vrouwen kijken op een kaart en staan voor een vuurtoren

Wil je meer informatie?

Voor procedurele vragen kun je contact opnemen met Geert van den Berg / Alie de Vries-Kramer (HR-adviseurs). Inhoudelijke vragen kun je stellen aan Jan Bos, manager dienstverlening en veiligheid of bij Lub Ras, juridisch beleidsmedewerker. Ze zijn te bereiken via telefoonnummer: 0527-689868. 

Een VOG maakt onderdeel uit van de procedure. Een selectie assessment kan worden ingezet. Bij indiensttreding vindt de beëdiging plaats.
Al onze vacatures staan voor iedereen open. Gemeente Urk staat voor diversiteit en wil een inclusieve organisatie zijn. We geloven dat diversiteit laat groeien, help jij mee de gemeente Urk groeien en herken jij jezelf in de vacature? We ontmoeten je graag!