UItzicht op de haven van Urk met boten.

Werken op het unieke Urk?

Karakteristiek, sociaal bewogen en ondernemend! Drie treffende kenmerken van onze gemeente met ruim 21.500 inwoners. Urk groeit hard, heeft veel ambities en kent vele uitdagingen. De groei is terug te zien in onze bevolkingsgroei en onze aanjagende rol bij de economische groei en ontwikkelingen binnen Flevoland. Ons werkloosheidscijfer is laag. De te ontwikkelen hightech buitendijkse haven, maritiem bedrijventerrein, genaamd “Port of Urk” en de start van het project met ruim 1600 nieuwbouwwoningen, “Zeeheldenwijk”, stralen onze ambitie uit.

Te grote projecten voor een kleine gemeente? Misschien, maar onze groei vraagt er om! We pakken het gewoon op. Kortom, bij ons vind je dynamiek en volop ontwikkeling.

Bij ons is ruimte voor een

Senior Informatiebeheerder

SalarisMinimaal € 2581 en maximaal € 4.208 per maand bij 36 uur
Aantal uur24 uur
ArbeidscontractHet gaat om vaste formatie. Het eerste jaar is tijdelijk, uitzicht op vast.

Wat hebben we jou te bieden

  • Een functie met impact op het unieke en dynamische Urk
  • Individueel keuzebudget 17,05%, flexibel in te zetten voor bijvoorbeeld extra verlof
  • Flexibiliteit in werktijden voor een goede werk-privé balans
  • Alle ruimte om je verder persoonlijk te ontwikkelen.
  • De mogelijkheid om thuis te werken. We sturen op 60% op kantoor en 40% thuiswerken.
  • Een laptop, smartphone en thuiswerkplek in bruikleen.
  • Werken in collegiaal team van 11 collega’s.
  • Vergoeding woon-werkverkeer max. 60 km. enkele reis en € 0,19 per km.

Waar kom je te werken?

Met ongeveer 200 collega’s werken we samen in een prettige werkomgeving, waar waarden als verbinden, verantwoordelijkheid en vertrouwen belangrijk zijn. Het jaar 2022 staat in het teken van de doorontwikkeling van onze organisatie. Onze organisatie is groot genoeg voor ambities en uitdagingen en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid.

Het jaar 2022 staat in het teken van een doorontwikkeling van onze organisatie. Daarbij wordt projectmatig meer aandacht gegeven aan zelfontwikkeling, programmatisch- en projectmatig werken, in- en externe samenwerking en de groei van Urk.

Je komt binnen onze organisatie te werken bij het team Informatie binnen het domein Bedrijfsvoering. Dit team richt zich op ICT en Informatiebeheer, waar onder het (digitaal) archief.

Het team maakt een doorontwikkeling en zit in de opbouwende fase.

Wat ga je doen in de functie?

Deze functie is grofweg in te delen in drie onderdelen:

  1. Beleidsondersteunende taken
    Je ondersteunt de beleidsmedewerker Informatiebeheer en Zaakgericht werken bij de uitvoering van haar taken. Je denkt mee in de ontwikkelingen van nieuw beleid, draagt bij aan de implementatie en adviseert over de uitvoering. Daarnaast ondersteun je mede de teammanagers op inhoud.
     
  2. Ondersteunende en coachende rol bij het bewaken van kwaliteit
    Je stimuleert de bewustwording en deskundigheid over informatiebeheer in de organisatie. Je bent mede verantwoordelijk voor de kwaliteit van het digitaal informatiebeheer, toetst kwaliteit en functionaliteit. Daarnaast coach en adviseer je gebruikers.
     
  3. Ondersteuning van gebruikers bij het digitaal en zaakgericht werken en het analoog informatiebeheer
    Dit is een primaire tak van de Informatiebeheerder, maar jij springt bij als taken lijken te stagneren. Je biedt eerstelijns ondersteuning bij het digitaal en zaakgericht werken, handelt meldingen af, signaleert knelpunten en geeft proactief informatie en uitleg.

Wie ben jij en wat heb je in huis?

  • Het analytisch denken zit in je DNA.
  • Daarnaast ben je klantgericht. Je onderzoekt de wensen en de behoeften en komt met antwoorden en oplossingen. Je stelt hoge eisen aan de kwaliteit voor het werk.
  • Jij hebt overtuigingskracht en kan anticiperen waar nodig.
  • Je bent in staat om actief te luisteren.

Daarnaast beschik je over:

  • Relevantie afgeronde opleiding op Hbo-niveau op het gebied van Informatiebeheer. IDM, HMDI of LRM.
  • Ervaring (min. 3 jaar) in soortgelijke functies. 
  • Ervaring in archiefbewerkingsprojecten en gemeentelijke processen is een duidelijke pré.  

Wij willen graag kennis met jou maken!

Stuur je CV en motivatiebrief naar sollicitaties@urk.nl. Reageren kan tot en met 5 juli 2022.  De sollicitatiegesprekken staan gepland op woensdag 13 juli 2022.

Twee collega's kijken op een laptop

Wil je meer informatie?

Voor procedurele vragen kun je contact opnemen met Marijke van der Heijden (HR-adviseur). Inhoudelijke vragen kun je stellen aan Rosanne ten Caat (Beleidsmedewerker Informatiebeheer en zaakgericht werken). Ze zijn te bereiken via telefoonnummer: 0527-689868.

Een VOG maakt onderdeel uit van de procedure. Een assessment kan dat zijn. Bij indiensttreding vindt de beëdiging plaats.
Al onze vacatures staan voor iedereen open. Gemeente Urk staat voor diversiteit en wil een inclusieve organisatie zijn. We geloven dat diversiteit laat groeien, help jij mee de gemeente Urk groeien en herken jij jezelf in de vacature? We ontmoeten je graag!