UItzicht op de haven van Urk met boten.

Karakteristiek, sociaal bewogen en ondernemend!

Drie treffende kenmerken van onze gemeente met ruim 21.000 inwoners. Urk groeit hard, heeft veel ambities en kent vele uitdagingen.

De groei is terug te zien in onze bevolkingsgroei en onze aanjagende rol bij de economische groei en ontwikkelingen binnen Flevoland. De te ontwikkelen hightech buitendijkse haven, maritiem bedrijventerrein en de start van een project met 1600 nieuwbouwwoningen stralen onze ambitie uit.

Te grote projecten voor een kleine gemeente? Misschien, maar onze groei vraagt er om! We pakken het gewoon op. Kortom, bij ons vind je dynamiek en volop ontwikkeling.

Werken op dit unieke Urk dat volop in ontwikkeling is?  Dat kan!

Bij ons is ruimte voor een

bevlogen coördinator Planning & Control (P&C)

  • Inschaling:              Schaal 12, maximaal € 5.872 bij 36 uur

  • Aantal uur:              32-36 uur

  • Arbeidscontract:   Het gaat om vaste formatie. Het eerste jaar is tijdelijk, uitzicht op vast

Wat hebben we jou te bieden

  • Flexibiliteit in werktijden voor een goede werk-privé balans
  • Een functie met impact
  • Mogelijkheid om thuis te werken
  • Alle ruimte om je verder te ontwikkelen
  • Individueel keuzebudget 17,05%, flexibel in te zetten voor bijvoorbeeld extra verlof
  • Werken in collegiaal team van 14 collega’s (inclusief de administratie)
  • Vergoeding woon-werkverkeer max. 60 km enkele reis en € 0,19 per km.

Je komt binnen onze organisatie te werken bij het team Financiën binnen het domein Bedrijfsvoering. Het jaar 2021 staat in het teken van een doorontwikkeling van onze organisatie. Daarbij wordt projectmatig meer aandacht gegeven aan zelfontwikkeling, programmatisch- en projectmatig werken, in- en externe samenwerking en de groei van Urk. Onze organisatie is groot genoeg voor ambities en uitdagingen en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid.

Wat ga je doen in de functie?

Functionele aansturing team

De ontwikkelingen binnen de organisatie vragen een verschuiving van de meer traditionele adviseursrol naar de rol van businesspartner. De adviseurs zitten aan tafel bij het management en ondersteunen en adviseren gevraagd en ongevraagd. Het liefst vooraan in het proces. Dat is nog niet altijd vanzelfsprekend. Van jou wordt een coachende rol verwacht. Je stuurt vanuit de vakinhoud je collega’s functioneel aan en zorgt binnen het team voor de werkverdeling, voortgangsbewaking en kwaliteit. Vanuit de overall kennis van financiën, de visie hierop en de onderlinge verbanden die je als senior weet te leggen, bied je meerwaarde in kennis en teamontwikkeling van het team. In afstemming met de manager Bedrijfsvoering krijg en zoek je hierin de ruimte.

P&C-cyclus

  • Je voert regie op de P&C-cyclus, je coördineert de P&C-documenten (kadernota, begroting, tussenrapportages en jaarstukken). Je bent een belangrijke spil tussen het bestuur en de organisatie, die adviseert bij financiële vraagstukken en een stevige trekkersrol inkleurt. Vanuit je senioriteit faciliteer je managers, beleidsmedewerkers en budgethouders gevraagd en ongevraagd bij het realiseren van de P&C-cyclus.
  • Je bent op de hoogte van de interne en externe ontwikkelingen die invloed hebben op de beleidscyclusproducten. Je bent in staat om op deze ontwikkelingen in te spelen en de organisatie en je collega’s daarover proactief te informeren en te adviseren.
  • Je werkt verder aan de doorontwikkeling van de P&C-cyclus en stelt hiervoor de kaders en richtlijnen op. Eén van de doorontwikkelingen is de overstap naar Lias. Knelpunten signaleer je tijdig en je onderneemt hierop passende actie.
  • Binnen al deze ontwikkelingen heb jij een motiverende en coachende rol. Dat maakt dat je, naast dat je kennis inhoudelijk op niveau is, vooral een verbinder bent.

Wie ben jij en wat heb je in huis?

Voor je coachende rol en de functionele aansturing van het team is het nodig dat je kaders kunt stellen en duidelijk kunt aangeven wat de verwachtingen zijn. Je weet mensen op waarde te schatten en in te schakelen op hun sterke punten. Je spreekt ze aan waar nodig. Je toont eigenaarschap en biedt tegelijkertijd ruimte aan anderen. Mensen werken graag met je samen omdat je toegankelijk bent, kennis deelt en open en transparant en duidelijk communiceert.

Je bent een bevlogen collega die het leuk vindt om vanuit financiële deskundigheid, klantgericht en proactief te adviseren. Je bent doortastend met oog voor kansen. Jouw sterke analyses monden uit in heldere adviezen. De P&C-cyclus en het BBV Gemeenten kennen geen geheimen voor jou. Je hebt een goed gevoel voor politieke, bestuurlijke en ambtelijke verhoudingen. Flexibel, accuraat, klantgericht, resultaatgericht, planmatig, collegiaal en stressbestendig zijn voor jou vanzelfsprekend.

Je beschikt over:

  • Universitair of hbo+ werk- en denkniveau op het gebied van financiën
  • Meerjarige ervaring in een soortgelijke functie/ taken binnen de overheidsfinanciën
  • Goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden
  • Ervaring met SAP en LIAS is een pré

Wij willen graag kennis met jou maken!

Stuur je CV en motivatiebrief naar sollicitaties@urk.nl.  Reageren kan tot en met maandag 6  september 2021. De sollicitatiegesprekken staan gepland op woensdagmiddag 15 september 2021.  

Vragen

Voor procedurele vragen kun je contact opnemen met Alie de Vries-Kramer (personeelsadviseur), 06-1341 0289. Voor inhoudelijke vragen kun je terecht bij Theo Stroo (manager Bedrijfsvoering), 06-8256 1297.

Een VOG is een vast onderdeel van onze procedure, een assessment kan dat zijn. Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.