Wij zijn op zoek naar een Directiesecretaris voor 36 uur per week.

Urk vooruit

Urkers willen vooruit. Als dat niet meer lukt op de oude en vertrouwde manier, bedenken zij iets nieuws. Innoveren. Vallen en weer opstaan. Zo gaat het door de eeuwen heen. 

Stilstaan is geen optie. Urk groeit en ontwikkelt mooie woonwijken, moderne bedrijven-terreinen en investeert volop in haar jongeren. Als je houdt van aanpakken dan is werken op Urk een prachtige uitdaging!

Wat ga je doen?

Je bent vooral de rechterhand van de gemeentesecretaris, maar ook de verbinder tussen het bestuur, de organisatie en de regio. Je adviseert haar op het proces van de bestuurlijke besluitvorming en bewaakt de kwaliteit van dit proces. Je adviseert het management over maatschappelijke en/of organisatievraagstukken en processen vanuit een integrale en brede blik. Je helpt bij de weging van vraagstukken en belangen en denkt tactisch mee met MT over de toekomstverwachtingen. Je bevordert de samenhang in de ontwikkeling en uitvoering van beleid en processen. Je adviseert haar en het management over de onderlinge consistentie en coherentie tussen de activiteiten van de teams. Afhankelijk van het vraagstuk vervul je een trekkende of ondersteunende rol bij maatschappelijke of organisatievraagstukken. Jij fungeert als link naar verschillende samenwerkingsverbanden en adviseert hierover. Denk daarbij in ieder geval aan DUN, VNG, Provincie Flevoland (Strategische Agenda Flevoland, Samen maken we Flevoland).

Wat bieden wij?

Vind je een plezierige en uitdagende werkomgeving belangrijk? Wil je een goede balans tussen werk en privé? Dan zit je bij de gemeente Urk goed. Er is ruimte om thuis te werken en je uren flexibel in te vullen. Je werkt in een organisatie met ruim 200 collega’s, waarin hard werken en gezelligheid hand in hand gaan. Dat is Urk ten voeten uit. Onze organisatie biedt jou:

  • Een dynamische, afwisselende en zelfstandige functie bij een groeiende gemeente;
  • Alle ruimte om je persoonlijk verder te ontwikkelen;
  • Een salaris van minimaal € 4.211,00 en maximaal € 6.777,00 bruto per maand (functieschaal 12);
  • Individueel keuzebudget 17,05%, flexibel in te zetten voor bijvoorbeeld extra verlof;
  • Een laptop, smartphone en thuiswerkplek in bruikleen;
  • Vergoeding woon-werkverkeer € 0,23 per km en thuiswerkvergoeding van € 3,00 per dag.

Waar ga je werken?

Als directiesecretaris val je direct onder de gemeentesecretaris. Door je functie heb je een breed netwerk en veel contact met de gemeentesecretaris, de managers, de medewerkers van de organisatie en de contactpersonen in de regionale samenwerkingen. Onze organisatie is groot genoeg voor ambities en uitdagingen en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid.

 

Wie ben je en wat heb je in huis?

Je beschikt over een academisch werk- en denkniveau. Daarnaast heb je relevante werkervaring binnen de (gemeentelijke)overheid. Een proactieve houding past bij jou. In deze functie betekent dit dat je (on)gevraagd advies kunt geven. Je gaat vooral over het proces maar niet over de inhoud. Jij bent iemand die dit op een constructieve manier doet. Je hebt de vaardigheid om het overzicht te houden. Je kent de achtergrond van vraagstukken, de belangen en de belanghebbenden. Je kan dit uitleggen aan collega’s en het bestuur, en je advisering hierop aanpassen. Je bent bestuurlijk sensitief. Je kan je verplaatsen in de bestuurders, het bestuurlijk belang en je weet je effectief te manifesteren in complexe krachtvelden. Je bent een stevige gesprekspartner met behoud van de relatie en met verbindend vermogen. 

We willen graag kennis met jou maken!

Stuur je cv en motivatie naar sollicitaties@urk.nl. Reageren kan tot en met 21 mei 2024. Wil je eerst de sfeer bij ons proeven? Mail of bel dan voor het maken van een koffie afspraak met Lumettie Kaptein-Ras, telefoonnummer 0527-689868.

Wil je meer informatie?

Inhoudelijke vragen kun je stellen aan Carla Swart, directeur/gemeentesecretaris. Voor procedurele vragen kun je contact opnemen met Lamia Taihan, HR-adviseur. Ze zijn te bereiken via telefoonnummer: 0527-689868.

Een VOG maakt onderdeel uit van de procedure. Een assessment kan dat zijn. Bij indiensttreding vindt de beëdiging plaats. 

Al onze vacatures staan voor iedereen open. Gemeente Urk staat voor diversiteit en wil een inclusieve organisatie zijn. We geloven dat diversiteit laat groeien, help jij mee de gemeente Urk groeien en herken jij jezelf in de vacature? We ontmoeten je graag!

Carla Swart staat voor het gemeentehuis